Concentrator en storingen

Heeft u een storing? Blijf rustig, wij gaan u helpen. Zet uw apparaat niet uit.
Heeft u 24-uurs zuurstof? Sluit uzelf aan op de aanwezige noodvoorziening.

Heeft u problemen met uw mobiele concentrator? Klik dan hier.

Brandt er een oranje lampje (bij sommige modellen klinkt er ook een alarm)?

 

  • Controleer of het apparaat ver genoeg van de muur staat (30 centimeter) en of de ruimte voldoende gelucht is. Een concentrator mag niet op hoogpolig tapijt staan. Verplaats het apparaat indien nodig.
  • Controleer of het groffilter verstopt is. Reinig het filter wekelijks met de stofzuiger.
  • Controleer het balletje in de flowmeter. 
  • Zet de concentrator een keer uit en weer aan.

Brandt er een rood lampje? (bij sommige modellen klinkt er ook een alarm) 

  •  Controleer of het balletje (onderin) op 0 staat. 

    Is dit het geval? haal dan de slang van uw concentrator af.
    Gaat het balletje weer omhoog en stopt rode lampje?
    Dan zit er ergens een beknelling/blokkade in de zuurstofslang. 
     
  •  Controleer de slang op beknelling/ blokkade en verhelp dit en plaats de slang weer terug op uw concentrator 

    De storing is nu opgelost. 

Blijft het rode lampje branden? 

  • De concentrator staat uit terwijl de schakelaar aan staat. 

    Controleer dan of er wel stroom op het stopcontact staat en of de stekker achter in uw concentrator er wel goed inzit. 

    Blijft uw Concentrator ondanks alle bovengenoemde stappen toch alarm geven met rood lampje? 
    Neem dan contact op met vivisol.

Overige vragen

Mijn bevochtiger is bijgevuld, maar nu komt er geen zuurstof uit mijn neusbril. Wat is er mis?

Waarschijnlijk zit het potje er scheef onder gedraaid. Haal het potje los en schroef het recht onder de bevochtiger. Controleer na het bijvullen altijd of er zuurstof uit de neusbril komt.

 

Ik vind dat de concentrator veel geluid maakt. Wat kan ik doen?

Iedere concentrator maakt geluid. Wij adviseren om de concentrator in een andere kamer te zetten. Met behulp van de lange slang kunt u van een afstand toch zuurstof gebruiken.
Daarnaast kunt u om het geluid te dempen, een rubberen mat of stuk tapijt onder uw concentrator leggen.
 

Let op: uw concentrator moet zijn warmte aan de onderkant kwijt kunnen.

Wanneer het geluid te luid wordt, neem dan contact op met onze customer service via telefoonnummer 013-5231022.

Hoe bestel ik een nieuwe neusbril?

Nieuwe neusbrillen kunt u op verschillende manieren bestellen:

  •  Stuur een e-mail naar longzorg@vivisol.nl
  •  Bel de klantenservice via 013-5231022

U ontvangt van ons per bestelling 12 neusbrillen. Dit is voor een half jaar. Wij adviseren om de neusbril om de 2-3 weken te vervangen.