Update: Mogelijke problemen PAP- en thuisbeademingsapparatuur van Philips
Update 12-10-2023
Update 12-10-2023
Uit de onderzoeken van Philips zijn nieuwe resulaten verschenen. De laatste onderzoeksresultaten van Philips vindt u hier.
Update 11-08-2023
Medio 2021 heeft Philips een terugroepactie ingezet voor bepaalde typen slaapapneu-apparaten. Intussen hebben wij alle gebruikers van een dergelijk apparaat benaderd om de omruiling in gang te zetten. Op dit moment hebben wij 97% van de apparaten daadwerkelijk omgeruild.
Heeft u nog geen vervangend apparaat en heeft u onze uitnodiging gemist? Of hebt u nog geen contact opgenomen? Omruilen kan nog steeds! Bel ons op 013-5231021. Wij zorgen er dan voor dat u snel alsnog het vervangend apparaat ontvangt.
Maakt u geen gebruik meer van het apparaat omdat u met de therapie gestopt bent? Ook dan horen we graag van u.
Update 27-02-2023
Philips is eind november 2021 gestart met het vervangen en repareren van de apneu-apparaten.
Intussen heeft VIVISOL 94,7% van de betrokken PAP-apparaten omgewisseld.
Hieronder vindt u een overzicht van de informatie die wij op dit moment hebben.
- Op maandag 14 juni heeft Philips een veiligheidsmelding uitgestuurd. Zij berichten over mogelijke problemen met bepaalde PAP- en thuisbeademingsapparatuur.
- Welke dat zijn, leest u hier.
- Hier vindt u het antwoord op veelgestelde vragen
Gebruikt u één van de genoemde PAP-apparaten?
Gebruikt u één van de genoemde thuisbeademingsapparaten?
- Neemt u dan contact op met uw behandelaar.
Gebruikt een ander apparaat van Philips, of van een ander merk (bijvoorbeeld ResMed, Fisher & Paykel of Löwenstein)?
- Dan is deze veiligheidsmelding niet op uw apparaat van toepassing.