Update: Mogelijke problemen PAP- en thuisbeademingsapparatuur van Philips

Update 12-10-2023

Update 12-10-2023

Uit de onderzoeken van Philips zijn nieuwe resulaten verschenen. De laatste onderzoeksresultaten van Philips vindt u hier

 

Update 11-08-2023

Medio 2021 heeft Philips een terugroepactie ingezet voor bepaalde typen slaapapneu-apparaten. Intussen hebben wij alle gebruikers van een dergelijk apparaat benaderd om de omruiling in gang te zetten. Op dit moment hebben wij 97% van de apparaten daadwerkelijk omgeruild. 

Heeft u nog geen vervangend apparaat en heeft u onze uitnodiging gemist? Of hebt u nog geen contact opgenomen? Omruilen kan nog steeds! Bel ons op 013-5231021. Wij zorgen er dan voor dat u snel alsnog het vervangend apparaat ontvangt. 

Maakt u geen gebruik meer van het apparaat omdat u met de therapie gestopt bent? Ook dan horen we graag van u.

 

Update 27-02-2023

Philips is eind november 2021 gestart met het vervangen en repareren van de apneu-apparaten.
Intussen heeft VIVISOL 94,7% van de betrokken PAP-apparaten omgewisseld. 


Hieronder vindt u een overzicht van de informatie die wij op dit moment hebben.

  • Op maandag 14 juni heeft Philips een veiligheidsmelding uitgestuurd. Zij berichten over mogelijke problemen met bepaalde PAP- en thuisbeademingsapparatuur.
  • Welke dat zijn, leest u hier.
  • Hier vindt u het antwoord op veelgestelde vragen

Gebruikt u één van de genoemde PAP-apparaten?

 Gebruikt u één van de genoemde thuisbeademingsapparaten?

  • Neemt u dan contact op met uw behandelaar. 

 

Gebruikt een ander apparaat van Philips, of van een ander merk (bijvoorbeeld ResMed, Fisher & Paykel of Löwenstein)?

  • Dan is deze veiligheidsmelding niet op uw apparaat van toepassing.