Storingen

Zet uw apparaat niet uit.
Sluit uzelf aan op de aanwezige noodvoorziening.

Concentrator

Wat moet ik doen als mijn concentrator niet meer werkt?

Blijf rustig, wij gaan u helpen. Zet uw apparaat niet uit. Sluit uzelf aan op de aanwezige noodvoorziening.

 

Brandt er een oranje lampje? (Bij sommige modellen klinkt ook een alarm) 

  1. Controleer of het apparaat ver genoeg van de muur staat (30 centimeter) en of de ruimte voldoende gelucht is. Een concentrator mag niet op hoogpolig tapijt staan. Verplaats het apparaat indien nodig.
  2. Controleer of het groffilter verstopt is. Reinig het filter met de stofzuiger.
  3. Zet de concentrator een keer uit en weer aan.

Brandt er een rood lampje? (Bij sommige modellen klinkt ook een alarm) 

  1. Maak de slang los van het apparaat.
  2. Gaat het rode lampje uit? Dan veroorzaakt de slang de storing.
    • Controleer of de slang nergens tussen zit of dat er een knik in zit. Zorg dat de zuurstof overal door de slang kan stromen.
  3. Blijft het rode lampje branden? Dan is er iets niet in orde.
    • Controleer of het apparaat nog stroom krijgt. Zit de stekker nog in het apparaat? Werkt de elektriciteit? Probeer voor de zekerheid een ander stopcontact.
    • Controleer of het apparaat juist is ingesteld. Wanneer de flowmeter heel hoog of heel laag is ingesteld, geeft het apparaat een rood lampje. 

Ik zie het balletje in de flowmeter niet meer. Wat is er aan de hand?

Het kan zijn dat de knop van uw apparaat helemaal open staat. U kunt aan de knop draaien om het balletje terug te brengen naar de juiste dosering.

Dit kan even duren, blijf rechtsom draaien tot het balletje weer zichtbaar is.

 

Komt er geen beweging in het balletje?
Neem contact op met onze customer service via telefoonnummer 013-5231022.

Ik heb mijn bevochtiger bijgevuld, maar nu komt er geen zuurstof uit mijn neusbril. Wat is er mis?

Waarschijnlijk zit het potje er scheef onder gedraaid. Haal het potje los en schroef het recht onder de bevochtiger. 

Controleer na het bijvullen altijd of er zuurstof uit de neusbril komt.

Ik vind dat de concentrator veel geluid maakt. Wat kan ik doen?

Iedere concentrator maakt geluid. Om het geluid te dempen, kunt u een rubberen mat of stuk tapijt onder uw concentrator leggen.
 

Let op: uw concentrator moet zijn warmte aan de onderkant kwijt kunnen.

U kunt er ook voor kiezen om de concentrator in een andere ruimte te zetten. Wanneer het geluid te luid wordt, neem dan contact op met onze customer service via telefoonnummer 013-5231022.

Mobiele concentrator

Geen storingsmelding, maar het apparaat werkt niet

Reset het apparaat door de volgende stappen te volgen

  1. Haal het apparaat van de stroom af
  2. Verwijder de accu
  3. Plaats de accu weer terug en zet hem weer aan

Blijft dit probleem terugkomen? Neem dan contact met onze klantenservice via 013-5231022.

 

Moedertank

De lampjes knipperen op de Base Unit. Wat is er aan de hand?

Dit is een storing aan de lampjes. U kunt uw Base Unit gewoon gebruiken om kleine tankjes te vullen.
Wat voor u verandert is dat u niet kunt zien hoe vol uw tank is.

Neem contact op met onze customer service via 013-5231022 om het moedervat laten verwisselen.

Er spuit zuurstof uit de Base Unit. Hoe los ik dit op?

Pas op! De zuurstof is extreem koud (-183 graden). Zorg dat u dit niet op uw huid of kleding krijgt.

Belangrijk: dit stopt niet vanzelf. Volg de stappen hieronder om het op te lossen

Om het op te lossen

  • Giet langzaam warm water over de vulaansluiting. Dit stopt de bevriezing. De vulaansluiting sluit weer. De Base Unit stopt met spuiten.
  • Gebruik de Base Unit pas weer als alles ontdooid is.
  • Kijk hoeveel zuurstof er nog in de Base Unit zit, misschien heeft u eerder een nieuwe vulling nodig gepland.

Als een nieuwe vulling nodig is, neem contact op met onze customer service via 013-5231022.

Tip

Om een spuitende Base Unit te voorkomen, is het belangrijk om vóór het vullen van de kleine tank:

  • de aansluiting van de kleine tank goed droog te maken
  • de aansluiting van de Base Unit goed droog te maken

Er vormt zich ijs op de Base Unit. Is dit normaal?

Het is normaal dat er enige vorm van ijs ontstaat tijdens en na het vullen van een klein tankje. Dit verdwijnt vanzelf weer. U hoeft zich hier geen zorgen over te maken. 

Wat moet ik doen als de Base Unit niet meer werkt?

Blijf rustig, wij gaan u helpen.

Bel 013-5231022

Ik heb mijn Stroller of Spirit gevuld, maar er komt geen zuurstof uit. Wat is er aan de hand?

Beiden moeten de druk weer opbouwen
Na het vullen heeft de Stroller/Spirit 15 tot 30 minuten rust nodig. Zo bouwt de tank de druk op.

Werkt de Stroller/Spirit na 30 minuten niet?

  • Trek dan de neusbril van de tank af. Hiervoor trekt u hard aan de neusbril. Zo komt de zuurstofstroom weer op gang.
  • Verbind de neusbril opnieuw.
  • De kleine tank zou weer moeten werken.

Helpt dit niet, neem contact op met onze customer service via 013-5231022.

Ik heb mijn Stroller of Spirit gevuld, maar ik krijg hem niet meer van de Base Unit. Wat kan ik doen?

De Stroller/Spirit zit vastgevroren aan de Base Unit. Probeer langzaam warm water over de vulaansluiting te gieten. Dit stopt de bevriezing.

 

Tip

Om een bevroren Stroller/Spirit te voorkomen, is het belangrijk om vóór het vullen:

  • de aansluiting van de Stroller/Spirit goed droog te maken
  • de aansluiting van de Base Unit goed droog te maken

Wat moet ik doen als de Base Unit sist?

De Base Unit sist af en toe, dit doet hij om de overdruk eraf te halen. Dit kan geen kwaad.

 

Blijft de Base Unit sissen?
Dan is er misschien sprake van ijsvorming of is de veiligheidsklep kapot. Neem contact op met onze customer service via 013-5231022 om samen naar een oplossing te zoeken. Blijf rustig, dit is niet gevaarlijk. Zorg wel altijd voor voldoende ventilatie.

Ifill

Mijn cilinders vullen niet. Wat is hier de oorzaak van?

Staat het aantal liters van de cilinder op 0?

Staat de hoofdkraan open?

Zit de cilinder goed vast geklikt?


Zo ja, neem dan contact op met Vivisol