Problemen met uw concentrator?

Heeft u een storing? Blijf rustig, wij gaan u helpen. Zet uw apparaat niet uit.
Heeft u 24-uurs zuurstof? Sluit uzelf aan op de aanwezige noodvoorziening.

Brandt er een oranje lampje (bij sommige modellen klinkt er ook een alarm)?

 

  1. Controleer of het apparaat ver genoeg van de muur staat (30 centimeter) en of de ruimte voldoende gelucht is. Een concentrator mag niet op hoogpolig tapijt staan. Verplaats het apparaat indien nodig.
  2. Controleer of het groffilter verstopt is. Reinig het filter wekelijks met de stofzuiger.
  3. Controleer het balletje in de flowmeter. 
  4. Zet de concentrator een keer uit en weer aan.

Brandt er een rood lampje? (bij sommige modellen klinkt er ook een alarm) 

  1. Maak de slang los van het apparaat.
  2. Gaat het rode lampje uit? Dan veroorzaakt de slang de storing.
  3. Blijft het lampje branden? Controleer het balletje in uw flowmeter. Het kan zijn dat de knop van uw apparaat helemaal open staat. U kunt aan de knop draaien om het balletje terug te brengen naar de juiste dosering. Dit kan even duren, blijf rechtsom draaien tot het balletje weer zichtbaar is. 

Blijft het rode lampje branden? 

  • Brandt het rode lampje nog steeds? Neem dan contact op met Vivisol via 013 - 523 10 22.

Overige vragen

Mijn bevochtiger is bijgevuld, maar nu komt er geen zuurstof uit mijn neusbril. Wat is er mis?

Waarschijnlijk zit het potje er scheef onder gedraaid. Haal het potje los en schroef het recht onder de bevochtiger. Controleer na het bijvullen altijd of er zuurstof uit de neusbril komt.

 


 

 

Ik vind dat de concentrator veel geluid maakt. Wat kan ik doen?

Iedere concentrator maakt geluid. Wij adviseren om de concentrator in een andere kamer te zetten. Met behulp van de lange slang kunt u van een afstand toch zuurstof gebruiken.
Daarnaast kunt u om het geluid te dempen, een rubberen mat of stuk tapijt onder uw concentrator leggen.
 

Let op: uw concentrator moet zijn warmte aan de onderkant kwijt kunnen.

Wanneer het geluid te luid wordt, neem dan contact op met onze customer service via telefoonnummer 013-5231022.

Hoe bestel ik een nieuwe neusbril?

Nieuwe neusbrillen kunt u op verschillende manieren bestellen:

U ontvangt van ons per bestelling 12 neusbrillen. Dit is voor een half jaar. Wij adviseren om de neusbril om de 2-3 weken te vervangen.