Mobiele concentrator en storingen

Heeft u een storing? Blijf rustig, wij gaan u helpen. Zet uw apparaat niet uit.
Heeft u 24-uurs zuurstof? Sluit uzelf aan op de aanwezige noodvoorziening.

Mijn apparaat werkt niet, maar ik heb geen storingsmelding. 

Reset het apparaat door de volgende stappen te volgen:

  • Haal het apparaat van de stroom af.
  • Verwijder de accu.
  • Plaats de accu weer terug en zet hem weer aan.

Blijft dit probleem terugkomen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 013-5231022.
 

Ik zie een storing ‘vervang kolommen’ op mijn mobiele concentrator. Wat moet ik doen?

Deze melding geeft aan dat het apparaat onderhoud nodig heeft. Vanaf de eerste keer dat de melding weergegeven wordt, functioneert het apparaat nog 30 dagen goed. U kunt deze melding stopzetten voor 72 uur. Volg hiervoor de volgende stappen:
  • Houdt het lichtknopje 5 seconden ingedrukt. 
  • De melding verdwijnt nu.
  • Neem contact op met onze klantenservice via 013-5231022 voor een onderhoudsafspraak. U kunt de mobiele concentrator in de tussentijd blijven gebruiken. 

Ik zie een storing ‘Check canule’ (neusbril).

 

U ziet deze storing als er een probleem is met de neusbril. Dit is vaak niets ernstigs. 

  • Controleer de neusbril (neus, achter oren, tot aan het apparaat).
  • Adem een keer stevig in via de neus.
  • Vervang de neusbril als dat nodig is. 
     

Overige vragen

Ik heb mijn bevochtiger bijgevuld, maar nu komt er geen zuurstof uit mijn neusbril. Wat is er mis?

Waarschijnlijk zit het potje er scheef onder gedraaid. Haal het potje los en schroef het recht onder de bevochtiger. 

Controleer na het bijvullen altijd of er zuurstof uit de neusbril komt.

Ik vind dat de concentrator veel geluid maakt. Wat kan ik doen?

Iedere concentrator maakt geluid. Om het geluid te dempen, kunt u een rubberen mat of stuk tapijt onder uw concentrator leggen.
 

Let op: uw concentrator moet zijn warmte aan de onderkant kwijt kunnen.

U kunt er ook voor kiezen om de concentrator in een andere ruimte te zetten. Wanneer het geluid te luid wordt, neem dan contact op met onze customer service via telefoonnummer 013-5231022.

Hoe laad ik mijn mobiele concentrator op?

Op de bovenkant van het apparaat vindt u de aansluiting voor de oplader. U mag de mobiele concentrator in de tas laten zitten als u deze oplaadt. 

 

  • Er zijn twee type laders. Eén voor in een gewoon stopcontact en één voor in de autolader. 
  • Sluit de gewenste kabel aan op het apparaat.

U mag het apparaat blijven gebruiken wanneer deze wordt opgeladen.
 

Hoe controleer ik of er zuurstof uit mijn neusbril komt, bij een vaste concentrator?


Om te kijken of er zuurstof uit de neusbril komt, hangt u de neusbril in een glas water. 
Ziet u belletjes? Dan werkt uw neusbril. 

Hoe bestel ik een nieuwe neusbril?

Nieuwe neusbrillen kunt u op verschillende manieren bestellen:

  •  Stuur een e-mail naar longzorg@vivisol.nl
  •  Bel de klantenservice via 013-5231022

U ontvangt van ons per bestelling 12 neusbrillen. Dit is voor een half jaar. Wij adviseren om de neusbril om de 2-3 weken te vervangen.